10 مورد از بهترین سیستم مدیریت محتوا در سال 2022 | پارت اول

بهترین سیستم مدیریت محتوا

10 مورد از بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا CMS در سال 2022 را در ادامه معرفی خواهیم کرد. یک پلتفرم CMS ( سیستم مدیریت محتوا ) به شما این امکان را می دهد که بدون درک هیچ کد نویسی (حداقل برای اکثر آنها) به راحتی یک وب سایت ایجاد کنید.  CMS زیادی در دسترس است، به این معنی که ممکن است برای انتخاب بهترین CMS برای نیازهای خود دچار مشکل شوید.

چگونه بهترین سیستم مدیریت محتوا CMS را برای وب سایت خود انتخاب کنید

تعداد زیادی پلتفرم CMS مختلف وجود دارد، بنابراین کدام یک را باید انتخب کنید؟ قبل از اینکه به مقایسه پلتفرم های CMS خود بپردازیم، در اینجا ویژگی های سیستم مدیریت محتوا CMS خوب را بیان خواهیم کرد.

– سهولت استفاده

شما یک CMS می خواهید که ایجاد و ویرایش محتوا را برای شما آسان کند. این اغلب به معنای داشتن یک رابط کشیدن و رها کردن است، بنابراین می توانید عناصر مختلفی را در صفحات خود اضافه کنید. ایجاد تغییرات در محتوای سایت خود پس از انتشار باید سریع و ساده باشد.

– گزینه های طراحی 

نرم افزار CMS شما باید الگوهای طراحی سایت در اهواز زیادی را برای انتخاب به شما ارائه دهد. همچنین باید به شما این امکان را بدهد که به راحتی آن طرح ها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید (به طور ایده آل بدون نوشتن کد).

– قابلیت حمل داده ها

یک پلتفرم سیستم مدیریت محتوا CMS عالی باید ابزارهایی برای شما داشته باشد تا به راحتی داده های خود را صادر کرده و به جای دیگری منتقل کنید. به عنوان مثال، ممکن است بعداً تصمیم بگیرید که یک پلت فرم متفاوت یا یک شرکت میزبان متفاوت را انتخاب کنید. قابلیت جابجایی داده ها حرکت با آزادی کامل را برای شما آسان تر می کند.

– افزونه ها و قابلیت ها

همه وب سایت ها یکسان نیستند. به همین دلیل است که برای هر پلتفرم CMS غیرممکن است که تمام ویژگی‌هایی را که برای هر وب‌سایتی برآورده می‌کند، ارائه دهد. افزونه ها این مشکل را برطرف می کنند. افزونه ها نرم افزارهای جداگانه ای هستند که فقط می توانید روی نرم افزار CMS خود نصب کنید تا ویژگی های آن را گسترش دهید و در صورت نیاز موارد جدید اضافه کنید. آنها را به عنوان برنامه هایی برای پلتفرم CMS خود در نظر بگیرید.

– گزینه های راهنما و پشتیبانی

اگرچه هدف پلتفرم‌های CMS ایجاد یک وب‌سایت تا حد امکان ساده است، هنوز ممکن است سؤالاتی برای شما پیش بیاید. در صورت گیر افتادن، دریابید که چه کمک و پشتیبانی در دسترس است. برخی از ارائه دهندگان CMS تعداد انگشت شماری از سؤالات متداول و یک تیم خدمات مشتری دارند که به طرز دردناکی در پاسخگویی کند هستند. پشتیبانی پلتفرمهای خوب یک جامعه حمایتی بزرگ خواهند داشت که می تواند در هر زمانی از شبانه روز به شما کمک کند.

بهترین سیستم مدیریت محتوا
بهترین سیستم مدیریت محتوا cms

بهترین سیستم مدیریت محتوا CMS برای وب سایت

  1. WordPress.org

WordPress.org انتخاب شماره یک ما برای بهترین سیستم مدیریت محتوا CMS است. این محبوب‌ترین نرم‌افزار CMS در جهان است و حدود 43 درصد از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد.

مهم است که WordPress.org را با WordPress.com اشتباه نگیرید. WordPress.org یک CMS منبع باز رایگان است که در ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده بود، اما اکنون توسط انواع وب سایت ها / فروشگاه های آنلاین استفاده می شود. WordPress.com یک پلت فرم میزبانی وبلاگ است.

مزایا:

وردپرس به شما انعطاف پذیری و آزادی ایجاد هر نوع وب سایت (فروشگاه آنلاین، سایت حراج، سایت عضویت و غیره) را ارائه می دهد.

به هیچ مهارت فنی یا دانش کدنویسی نیاز ندارد. ویرایشگر بلوک وردپرس ایجاد صفحاتی با ظاهر عالی در سایت شما را بسیار آسان می کند. شما آزادی کامل دارید که از طریق وب سایت خود به هر شکلی که می خواهید کسب درآمد کنید.

هزاران قالب و افزونه وردپرس در دسترس است، هم پولی و هم رایگان. اینها به شما امکان می دهند انواع موارد اضافی مفید مانند فرم های تماس، گالری عکس و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید.

وردپرس واقعا برای بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو سایت اهواز (SEO) طراحی شده است. ایجاد URL ها، دسته ها و برچسب های مناسب SEO برای پست های خود آسان است. همچنین می توانید از بین تعداد زیادی افزونه سئو انتخاب کنید تا به شما در انجام کارهای بیشتر کمک کند.

یک جامعه بزرگ و پشتیبانی کننده در اطراف وردپرس وجود دارد، زیرا یک CMS منبع باز است. می‌توانید به گروه‌هایی مانند گروه WPBeginner Engage فیس‌بوک بپیوندید تا از هر مشکلی که با آن برخورد می‌کنید کمک بگیرید.

وردپرس توسعه پذیری زیادی را ارائه می دهد که آن را به یک پلت فرم CMS ایده آل برای مبتدیان و توسعه دهندگان تبدیل می کند. وردپرس به شما امکان می دهد تمام محتوای خود را با فرمت XML دانلود کنید و در صورت تمایل می توانید در آینده به سیستم دیگری منتقل شوید.

معایب:

شما باید هاست و نام دامنه خود را جدا هرید و متصل کنید، و مسئولیت مدیریت مواردی مانند امنیت و پشتیبان گیری را بر عهده خواهید داشت.

از آنجایی که وردپرس گزینه‌های بسیار و انعطاف‌پذیری زیادی را ارائه می‌دهد، گاهی اوقات هنگام شروع کار کمی دلهره‌آور به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که بسیاری از مبتدیان از افزونه های صفحه ساز کشیدن و رها کردن برای وردپرس استفاده می کنند.

  1. HubSpot CMS Hub

HubSpot CMS Hub یک سیستم مدیریت محتوای کاملا یکپارچه است که به طور خاص برای بازاریابان و صاحبان مشاغل طراحی شده است. از آنجایی که CMS Hub بر روی پلت فرم CRM HubSpot ساخته شده است که شامل انواع اتوماسیون بازاریابی، فروش، خدمات و ابزارهای عملیاتی است، CMS Hub یک راه حل ایده آل برای کسب و کارهای در حال رشد و همچنین شرکت های بزرگ است که به دنبال یک سیستم همه فن حریف هستند تا وب سایت خود را مدیریت کنند

مزایا:

استفاده از سازنده وب سایت HubSpot آسان است حتی اگر مهارت های فنی کمی داشته باشید. ویرایشگر کشیدن و رها کردن آنها، ابزارهای داخلی سئو و اسناد تماس، همگی ایجاد و بهینه سازی محتوای وب شما را آسان می کنند.

آنها دارای ویژگی های محتوای هوشمند برای شخصی سازی صفحه وب سایت شما برای بازدیدکنندگان خاص یا بخش های بزرگتر هستند.

برای توسعه دهندگان، توابع بدون سرور، گزینه های تم انعطاف پذیر و ابزارهای خط فرمان وجود دارد، بنابراین می توانید تغییرات را سریعتر انجام دهید و دارایی ها را سفارشی کنید.

CMS Hub دارای ویژگی های امنیتی داخلی است – از جمله CDN جهانی و فایروال برنامه وب همراه با یک تیم امنیتی اختصاصی برای ایمن نگه داشتن سایت شما از حملات DDoS، هکرها و سایر ناهنجاری ها. HubSpot CMS به طور یکپارچه با ابزار بازاریابی ایمیلی و CRM فروش آنها ادغام می شود، بنابراین می توانید گردش کار عملیاتی خود را ساده کنید.

معایب:

هیچ نسخه رایگان وجود ندارد، اما آنها یک آزمایش رایگان ارائه می دهند. HubSpot CMS برای وب سایت های تجارت الکترونیک مناسب نیست. خبر خوب این است که به راحتی با وردپرس و ووکامرس ادغام می شود.

بهترین سیستم مدیریت محتوا
بهترین سیستم مدیریت محتوا
  1. جوملا

جوملا یکی دیگر از بهترین سیستم مدیریت محتوا منبع باز رایگان و محبوب است که دارای قالب‌ها و پسوندهای مختلف است. استفاده از آن رایگان است، اما به هاست و نام دامنه نیاز دارید. جوملا اولین بار در سال 2005 منتشر شد، بنابراین مانند وردپرس، سال ها است که کار می کند. جوملا مملو از امکانات است و بسیاری از میزبان های وب نصب با یک کلیک را ارائه می دهند. با این حال، این واقعا یک پلت فرم CMS ایده آل برای توسعه دهندگان و سازندگان وب سایت با تجربه است، بنابراین گزینه خوبی برای مبتدیان نیست.

مزایا:

جوملا به شما انعطاف پذیری و گزینه های فراوانی می دهد. اگر چیزی پیچیده یا سفارشی می سازید، انتخاب خوبی است.

اگرچه جوملا مخصوصاً برای توسعه دهندگان مفید است، اما شما همچنان می توانید از آن استفاده کنید حتی اگر نمی خواهید هرگز یک خط کد را لمس کنید. ویرایش محتوای آن آسان است.

مانند وردپرس، جوملا منبع باز است و در صورت گیر کردن، پشتیبانی اجتماعی زیادی در دسترس است. شما می توانید از جوملا برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک استفاده کنید زیرا افزونه هایی برای این کار وجود دارد.

معایب:

حتی طرفداران جوملا اذعان می کنند که می تواند کار با آن بسیار پیچیده باشد. بسته به کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید، ممکن است لازم باشد یک توسعه‌دهنده برای کمک به شما استخدام کنید.

گزینه های زیادی برای افزونه های اضافی وجود ندارد. اگر به CMS مانند وردپرس عادت دارید، که دارای هزاران تم و افزونه موجود است که عملکرد اصلی را گسترش می دهد، ممکن است از جوملا ناامید شوید.

اگر افزونه‌ها و ماژول‌های مختلفی را نصب کرده باشید، ممکن است مشکلات سازگاری وجود داشته باشد.

  1. WooCommerce

WooCommerce بهترین سیستم مدیریت محتوا تجارت الکترونیک در جهان است. واقعاً انعطاف‌پذیر است و مدیریت آن آسان است. WooCommerce از نظر فنی خود یک پلت فرم CMS نیست. در عوض، به عنوان یک افزونه در وردپرس اجرا می شود، بنابراین برای نصب WooCommerce باید وردپرس را در سایت خود داشته باشید. به گفته W3Techs، اگر یک پلتفرم CMS بود، 5.8 درصد از سهم بازار را داشت. این درصدی از تمام وب سایت های جهان است که از آن استفاده می کنند.

مزایا:

WooCommerce به عنوان نرم افزار رایگان در دسترس است، اما برای شروع به میزبانی WooCommerce و نام دامنه نیاز دارید.

تم‌های WooCommerce زیادی وجود دارد، که باعث می‌شود سایت شما دقیقاً آنطور که می‌خواهید به نظر برسد.

WooCommerce دارای تعداد زیادی افزونه موجود است (معروف به پلاگین WooCommerce) که به شما امکان می دهد عملکردهای اضافی را به سایت خود اضافه کنید.

شما می توانید محصولات فیزیکی یا دیجیتالی را با استفاده از ووکامرس بفروشید. شما حتی می توانید محصولات وابسته را از طریق پیوندهای وابسته به فروش برسانید. شما می توانید به طور کامل موجودی خود را از طریق WooCommerce مدیریت کنید و به راحتی می توانید آنچه را که در انبار دارید پیگیری کنید.

WooCommerce به طور پیش فرض دارای پرداخت های PayPal و Stripe است. همچنین می توانید هر درگاه پرداخت دیگری را از طریق افزونه ها و افزونه ها اضافه کنید.

معایب:

گزینه های مختلف زیادی در ووکامرس وجود دارد که وقتی در راه اندازی یک وب سایت جدید هستید می تواند کمی دلهره آور باشد.

WooCommerce از نظر فنی با هر قالب وردپرس کار می کند، اما ممکن است بخواهید از تم هایی استفاده کنید که به طور خاص برای WooCommerce برای پشتیبانی گسترده ساخته شده اند.

[ ادامه این مقاله در پارت دوم … ]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن