آیا لینک های داخلی عامل رتبه بندی سئو هستند؟

لینک سازی داخلی برای سئو

در پاسخ به این سؤال که آیا لینک های داخلی یک فاکتور رتبه بندی تایید شده هستند؟ در ادامه خواهیم با این حقیقت که در مورد پیوندهای داخلی و بهترین شیوه ها در خصوص لینک سازی داخلی در سایت و تاثیر آن بر روی سئوی سایت، بپردازیم. اغلب اوقات، صحبت در مورد پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی، بیشتر به نظر می‌رسد که یک بازی بی‌پایان باشد تا به شکل منبع واقعی در موتورهای جستجو ظاهر شود.

چنانچه در تلاش برای بدست آوردن سئو در گوگل هستید ما در این مقاله و در سئو در اهواز کمک خواهیم کرد تا بررسی کنیم که آیا پیوندهای داخلی یک عامل رتبه‌بندی تایید شده در گوگل برای دستیابی به سئو هستند یا خیر. 

پیوندهای داخلی یا لینک داخلی در سایت چیست؟

پیوند داخلی، یک پیوند از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه است. پیوندهای داخلی به افراد کمک می کند تا در وب سایت ها حرکت کنند و یک معماری سایت است تا برای سلسله مراتب دست یابی به مطالب هدف یک مسیر مشخص ایجاد کنند.

خوب، اما در مورد سؤالات سخت تر، مانند:

  • آیا تعداد کل پیوندهای داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند مهم است؟
  • آیا کیفیت پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره می کنند تأثیر قوی دارد؟
  • آیا در مورد متن هدف لینک های داخلی یک سیگنال مرتبط دیگر است؟
  • آیا متن لنگر طولانی‌تر ارزش بیشتری در سئوی سایت دارد؟
  • آیا چیزی به نام تعداد زیادی لینک داخلی در یک صفحه وجود دارد؟
لینک سازی داخلی چیست
پیوند داخلی چیست

لینک های داخلی و ارتباط آنها با سئوی سایت چیست؟

شواهدی برای پیوندهای داخلی به عنوان یک عامل رتبه بندی یا سئوی سایت وجود دارد. بنابراین بهتر است اول از همه به سؤالاتی که در مورد لینکدهی داخلی وجود دارد پاسخ دهیم.

آیا لینک های داخلی یک عامل رتبه بندی هستند؟

گوگل تایید می‌کند که لینک ‌های داخلی در راهنمای شروع بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) رتبه‌بندی می‌شوند. گوگل بیان می کند:

  • برای بهبود رتبه بندی مطالب خود در گوگل بهتر است یک سلسله مراتب طبیعی ایجاد کنید.
  • رسیدن به پاسخ را تا حد امکان برای کاربران آسان کنید تا از محتوای عمومی به محتوای خاص تری که در سایت شما می خواهند بروند.
  • صفحات ناوبری را زمانی که منطقی است اضافه کنید و به طور موثر آنها را در ساختار لینک سازی داخلی خود به کار گیرید.
  • مطمئن شوید که تمام صفحات سایت شما از طریق لینک سازی داخلی قابل دسترس هستند و برای یافتن آنها نیازی به عملکرد «جستجو» داخلی ندارند.در صورت لزوم به صفحات مرتبط پیوند دهید تا کاربران بتوانند محتوای مشابه را کشف کنند. 

نهابتا به به کار گیری درست و بهینه موتورهای جستجوی گوگل لینک های داخلی را به عنوان یک عامل رتبه بندی برای سئوی سایت در نظر خواهند گرفت.

برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلاً آنها را در جستجوگر خود دنبال کرده است. وقتی گوگل پیوندی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند، صفحات دیگر به راحتی کشف می شوند.

به همین دلیل است که کنسول جستجوی گوگل گزارش “صفحات پیوند شده برتر” را ارائه می دهد. برای تأیید این موضوع بطور مثال می توان صفحات اصلی سایت را بیان کرد (صفحه اصلی، صفحه تماس) چنانچه به درستی در سایت شما پیوند داده شده باشند به عنوان یک لینکدهی داخلی در موتور جستجوی گوگل “صفحه تماس” معرفی می شود.

راهنمای SEO در مورد لینک سازی داخلی:

گوگل در خصوص راهنمای طراحی سایت و سئو، استفاده از لینک داخلی در نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته و هدف خود را توصیه می‌کند و بیان می‌کند:

«Brandcrumb ردیفی از پیوندهای داخلی در بالا یا پایین صفحه است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی برگردند. بسیاری از breadcrumb ها عمومی ترین صفحه (معمولاً صفحه اصلی) را به عنوان اولین و سمت چپ ترین پیوند دارند و بخش های خاص تر را در سمت راست فهرست می کنند. توصیه می‌کنیم هنگام نمایش پودرهای سوخاری از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته خرده نان استفاده کنید. منظور این است که برای مسائل جزئی تر حتما بخشهای بزرگتر را در صفحات مربوط بصورت لینکسازی داخلی به کار گیرید.

خود الگوریتم PageRank و جریان داخلی آن بر لینکهای داخلی متکی است.

تاثیر پیوند داخلی در سئو
تاثیر لینک داخلی در سئو

اگر لینک های داخلی از صفحات پربازدید داشته باشید، صفحه وب شما سریعتر رتبه بندی می شود

از زمانی که بیل اسلاوسکی تجزیه و تحلیل خود را در مورد حق اختراع Reasonable Surfer گوگل به اشتراک گذاشت، بحث هایی در جامعه SEO وجود داشت که آیا صفحات دارای یا بدون ترافیک بر سیگنال های رتبه بندی لینک های داخلی تأثیر می گذارند.

کسب و کار خود را با فریلنسرهای تایید شده امروز رشد دهید.

Fiverr Business ابزارهایی را برای همکاری و تفویض اختیار با بزرگترین منتخب فریلنسرهای با استعداد جهان برای هر نیازی به تیم شما می دهد.

اسلاوسکی اظهار داشت که “بر اساس این احتمال که شخصی پیوندهایی را به صورت تصادفی در وب دنبال می کند، نهایتا ممکن است به صفحه خاصی ختم شود.”

پتنت در مورد موقعیت یک پیوند در یک صفحه صحبت می کند و پتنت به ترافیک اشاره نمی کند.

اساساً، اهمیت دادن به پیوندهایی است که معتقد است مردم واقعاً روی آنها کلیک می کنند، از جمله پیوندهایی که در موقعیت های بالاتر در صفحه قرار می گیرند.

Slawski همچنین به پتنت Page Segmentation می پردازد که بیشتر در مورد قرار دادن پیوندهای داخلی در یک صفحه توضیح می دهد. و، او بینش های بیشتری در مورد نحوه استفاده موتورهای جستجو از لینک سازی داخلی برای درک یک صفحه وب به اشتراک می گذارد.

آیا متن لنگر یا هدف در یک پیوند داخلی یک عامل رتبه بندی است؟

اگر متن لنگر لینک داخلی یک عامل رتبه بندی باشد، راهنمای SEO این سردرگمی را برطرف می کند:

معمولاً ممکن است به پیوند دادن از نظر اشاره به وب‌سایت‌های خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتر به متن لنگر مورد استفاده برای لینک‌های داخلی می‌تواند به کاربران و گوگل کمک کند تا سایت شما را بهتر هدایت کنند.»

با این حال، این ادعا که متن طولانی هدف در لینک های داخلی شما در حال حاضر صرفاً حدس و گمان است. موتورهای جستجو این افسانه را تأیید نکرده اند.

در واقع، راهنمای SEO به وضوح توصیه می‌کند که از «استفاده بیش از حد مملو از کلمات کلیدی یا متن لنگر طولانی فقط برای موتورهای جستجو» اجتناب کنید.

لینک های داخلی به عنوان سیگنال سئو در معماری سایت شما استفاده می شود؟

پیوند داخلی می تواند اثرات مثبت یا منفی داشته باشد:

NinjaOutreach با ساختار لینک داخلی خود، ترافیک سایت خود را 50 درصد در سه ماه افزایش داد.

دیلی میل به دلیل پیوند داخلی ضعیفش نتوانست از رقبای خود پیشی بگیرد.

پتنت گوگل در رتبه بندی اسناد بر اساس رفتار کاربر یا داده های ویژگی، معماری سایت را عمیق تر بررسی می کند.

بنابراین، اگر لینک های داخلی شما خراب شود چه اتفاقی می افتد؟

لینک های داخلی شکسته، فهرست کردن صفحات شما را برای موتورهای جستجو و حرکت در سایت شما را برای کاربران سخت می کند. لینک های شکسته نشانه یک سایت بی کیفیت هستند و می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند.

حق اختراع Google’s Web Page Decay این ادعا را همانطور که بیان می کند تأیید می کند.

“اگر صفحه وب دارای تعداد نسبتاً زیادی پیوندهای مرده باشد، به عنوان یک صفحه وب قدیمی ارزیابی می شود.”

انواع پیوند داخلی
انواع لینک سازی داخلی

استفاده از چند لینک سازی داخلی مجاز است؟

در سال 2009، مت کاتز اظهار داشت که در هر صفحه 100 لینک داخلی وجود دارد.

در گذشته، گوگل بیش از 100 هزار صفحه را دانلود نمی کرد (دیگر اینطور نیست)، بنابراین این ایده که پیوندها رتبه صفحه شما را توزیع می کنند منطقی بود.

در سال 2013، مت کاتز این بیانیه را پس گرفت و گفت: “آن را در تعداد معقول نگه دارید.” بنابراین، قانون 100 لینک داخلی دیگر معتبر نیست.

بله، در این افسانه که پیوندهای داخلی و رتبه سئو سایت تبریز شما در موتورهای جستجو با هم ارتباط دارند، کمی حقیقت وجود دارد.

همانطور که کاتز گفت:

<< اگر صفحه‌ای وجود دارد که مهم است یا حاشیه و مفاهیم زیادی دارد یا واقعاً به خوبی قابل گسترش می‌شود – آن را تشدید کنید. پیوندی به آن صفحه از صفحه اصلی خود قرار دهید، چیزی که می تواند بسیار منطقی باشد. >>

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن