سئو سایت فروشگاهی در سال 2022 چگونه است؟

سئو سایت فروشگاهی

در سال های اخیر، سایت های فروشگاهی بسیاری طراحی شده اند؛ مردم برای صرفه جویی در وقت و زمان خود، انواع فروشگاه های اینترنتی را برای تهیه مایجتاج زندگی انتخاب می کنند. برخی حتی خرید سوپرمارکتی خود را نیز از فروشگاه های آنلاین به صورت غیر حضوری انجام می دهند. در چنین شرایطی، رقابت بالایی در میان سایت های فروشگاهی ایجاد شده و همه آن ها به دنبال کسب رتبه برتر در فیلتر گوگل هستند. برای این منظور استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی در اهواز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه گذاری روی سئوی سایت، یک راه مطمئن برای ارتقای سطح کیفی سایت و بیشتر دیده شدن آن در فیلترهای جست و جوی گوگل است. در نظر داشته باشید که این قوانین، سطح درآمد شما از سایت فروشگاه را تحت تاثیر قرار می دهند. به دلیل اهمیت موضوع، در این مطلب، شما را با استراتژی سئوی سایت های فروشگاهی آشنا می کنیم.

اهمیت خدمات سئو سایت فروشگاهی

اگر با استفاده از محتوای سایت خود، موفق به جذب مخاطبین بیشتر به سایت شوید، دیگر نیازی به تبلیغات نخواهید داشت. به علاوه استانداردسازی محتوا و تطبیق آن با قوانین سئو، در بهتر دیده شدن شما در سیستم جست و جو تاثیر می گذارد. این موارد همگی گواه تاثیر به سزای سئو سایت فروشگاهی اهواز می باشند.

هدف از این خدمات، بهینه سازی سایت هایی است که تعداد بالایی از محصولات با ویژگی های یکسان را در بخش های مختلف معرفی می کنند. ممکن است، از دید گوگل برخی از این محصولات تکراری به نظر بیایند؛ به همین خاطر رعایت قوانین طراحی سایت اهواز و سئو با چالش هایی رو به رو می شود. در این زمینه برخی اصطلاحات رایج در گوگل نیز مطرح می شوند که از میان آن ها می توان به بودجه خزش اشاره کرد. خدمات سئو برای بهینه سازی بودجه خزش نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در این زمینه استراتژی های مختلفی نیز مورد بهره وری قرار می گیرند. از جمله آن ها توجه به کلمات و عباراتی است که در فیلتر گوگل بیشتر جست و جو می شوند. این مسئله به شما کمک می کند که کلیدواژه هایی انتخاب کنید که بیشتر در فیلترها جست و جو شده اند. پیدا کردن کلمات کلیدی پرتکرار و الویت بندی آن ها را تحقیق کلمه کلیدی می گویند.

آموزش سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی در اهواز

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی با در نظر گرفتن کلمات کلیدی تکرار شونده در متن، به بهترین نحو فرایند بهینه سازی سایت را انجام می دهد. این کلمات به منزله سوخت موشکی سئوی سایت محسوب می شوند و استفاده درست و اصولی از آن ها برای ارتقای سطح کیفی سایت بسیار مهم تلقی می شود. برای تحقیق کلمات کلیدی در نظر گرفتن چند عامل اساسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. کلمات مناسب برای افزایش درآمد شما در سایت فروشگاهی
  2. آشنایی با نحوه دریافت و کسب رتبه در فیلترهای گوگل
  3. تعداد جست و جوهای هر کلمه کلیدی در گوگل
  4. شناخت کلمات مورد استفاده مشتریان و کاربران

برای تحقیق کلمه کلیدی ابزار های مختلفی وجود دارند که به شما در این زمینه کمک می کنند. از میان آن ها می توان به ابزارهای KWfinder، ahref و semrush اشاره کرد که هریک از آن ها با نسخه های رایگان آزمایشی در اختیار شما قرار می گیرند. در هر یک از این ابزارها، با وارد کردن نام های مورد استفاده در مقاله، کلید واژه های مناسب سایت شما معرفی می شوند.

استراتژی های مهم کلمه کلیدی

بهتر از کلیدواژه های مترادف در مطالب خود استفاده کنید. به طور مثال در مطلبی که در رابطه با خوراکی های سالم تنظیم می کنید، عبارت خوردنی های مفید را نیز به کار ببرید! بهتر است تعداد کلمات کلیدی شما در هر صفحه 1 تا 2 عبارت باشند. از انتخاب تعداد بالای کلمات کلیدی برای یک مقاله صرفه نظر کنید.

بهتر است، زیر دسته های مقاله خود را نیز با کلمات کلیدی مشابه در یک صفحه قرار دهید. همواره به دشواری و سادگی کلید واژه خود نیز دقت داشته باشید. کلیدواژه ها حکم معرف شما به مخاطبین را دارند.

ساختار اطلاعاتی مناسب برای رعایت قوانین سئو

پس از تحقیق کلمه کلیدی و یافتن یک استراتژی دقیق برای آن نوبت به فراهم کردن ساختار اطلاعاتی مناسب و قابل فهم برای سایت می رسد. ساختار سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای تنظیم شود که کاربر با سه کلیک به مطلب ایده آل خود دست پیدا کند. این موضوع نیز در میان خدمات سئو سایت فروشگاهی جای می گیرد. با رعایت این نکته، هر کاربر با یک بار مراجعه به سایت شما تجربه کاری مطلوبی خواهد داشت و احتمال بازگشت او به سایت افزایش می یابد.

این راهکار ساده، از نظر سئو سایت فروشگاهی نیز برای سایت شما مفید واقع شده و یافتن مطالب شما در فیترهای جست و جو را ساده تر می کند. در ساختار اطلاعاتی هر سایت احتمال بروز برخی مشکلات وجود دارد. از جمله:

  1. در صورت پیچیده بودن ساختار سایت، درک ارتباط منطقی بین صفحات برای سیستم گوگل دشوار می شود.
  2. مقیاس پذیری این ساختار نیز یکی از مواردی است که زیر سوال می رود. در صورت اضافه شدن هر محصول به دسته بندی های موجود، مقیاس پذیری ساختارها با مشکل مواجه می شود.
  3. عمق زیاد ساختارها نیز در این خصوص مشکلاتی به وجود می آورد.

برای معماری دقیق ساختار اطلاعاتی هر سایت، باید سلسله مراتبی دقیق و اصولی برای برنامه های سایت در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که تغییر ناگهانی ساختار سایت، مشکلات عدیده ای برای شما به وجود می آورد. برای تغییر ساختار سایت، در نظر گرفتن قوانین سئو سایت فروشگاهی و استفاده از خدمات سئوکاران حرفه ای ضرورت دارد.

سئو سایت فروشگاهی در اهواز
سئو وب سایت فروشگاهی

در نظر گرفتن نکات محتوایی در سئو سایت فروشگاهی

رعایت قوانین سئو سایت فروشگاهی، در بدنه هر محتوا در این سایت ها نیز یکی از مهمترین اصول است. محتوای بدنه امکان جست و جوی بهتر در سایت شما را برای کاربران فراهم می کند. محتوای بدنه باید با هدف دسترسی بهتر کاربر به بخش های مختلف سایت تنظیم شود. به علاوه رعایت بهتر سئو سایت فروشگاهی و امکان درک بهتر از محتوای سایت توسط گوگل نیز از اهداف تنظیم محتوای بدنه محسوب می شود.

نکات مهم نوشتن محتوای بدنه

سئو سایت فروشگاهی با در نظر گرفتن محتوای بدنه، به خوبی رعایت می شود. طول هر یک از این محتواها باید حداقل 200 واژه در نظر گرفته شود. محتوای بدنه مورد استفاده برای هر یک از صفحات باید به صورت یکتا تنظیم شود. متن محتوای بدنه بیشتر برای کاربران نوشته می شود و نه برای فیلترهای گوگل، به همین خاطر نیازی به استفاده از کلمات کلیدی در آن ندارید.

برای نگارش بهتر این متون خلاقیت به خرج دهید و متن ها را از دیگر سایت های مرتبط کپی نکنید. در این بخش می توانید، نقاط ضعف و قوت محصولات خود را با صداقت به مشتریان معرفی کنید. در هر یک از این صفحات برای رعایت بهتر سئو سایت فروشگاهی، از ترکیب مفرد و جمع کلمات کلیدی استفاده کنید. شما می توانید، از لینک های مفید محصولات مرتبط در سایت های مختلف نیز در این بخش کمک بگیرید.

بهینه سازی آدرس صفحه

سئو سایت فروشگاهی برای بخش url یا آدرس صفحه نیز نکات و قوانینی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. آدرس صفحه های اینترنتی باید به صورت کوتاه انتخاب شوند. این آدرس ها باید با محتوا و محصولات سایت شما ارتباط معنایی داشته باشند. در نظر داشته باشید که انتخاب نام های بلند و طولانی برای سایت، در ربات خزنده گوگل مشکلاتی به وجود می آورد و خواندن و به خاطر سپردن نام سایت شما نیز دشوارتر خواهد شد.

انتخاب درست عنوان صفحه

انتخاب درست و اصولی عناوین و تگ های مورد استفاده در هر صفحه سایت نیز به رعایت بهتر سئو سایت فروشگاهی می انجامد. این بخش از سایت شما برای معرفی بهتر و بیشتر مطالب، مورد استفاده قرار می گیرد و مخاطبین با مطالعه آن به محتوای موجود در صفحه پی می برند. در این عناوین باید کلمات کلیدی شما نیز جای داشته باشند. در نظر داشته باشید که نام فروشگاه شما در ابتدای عنوان آورده نشود؛ این نام باید مانند نام یک مقاله نوشته شود.

جمع بندی

خدمات سئو سایت فروشگاهی برای کسب رتبه های بهتر در گوگل و درک صحیح تر این سیستم از محتوای اصلی فروشگاه شما، بسیار مفید واقع می شوند. در این مطلب بخش هایی از قوانین سئو را برای بهبود سایت های فروش ارائه کردیم. این قوانین گستردگی وسیعی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و مطالب سئوی سایت را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن