پیشگیری از هک شدن سایت های وردپرسی

پیشگیری از هک شدن سایت

امروزه وردپرس یکی از رایج ترین و محبوب ترین سیستم تولید محتوا می باشد. به طور کلی می توان گفت حدودا چهل درصد از وب سایت های دنیا بر روی این نرم افزار اجرا می شود. محبوبیت زیاد سایت ورد پرس باعث جذب هکرها و هک شدن سایت های وردپرسی می شود. در واقع می توان گفت هکرها از آسیب پذیری وردپرس سو استفاده می کنند. البته توجه داشته باشید که نمی توان گفت وردپرس دارای سیستم امنیتی خیلی ضعیف است بلکه آگاه نبودن کاربران از امنیت می تواند مشکلات امنیتی را به وجود بیاورد. پس اگر از سایت های وردپرس استفاده می کنید بهتر است با راهکارهای امنیتی آن آشنا باشید و با پیشگیری از هک شدن سایت های خود از بروز مشکل جلوگیری کنید.

امروزه پیشگیری از هک سایت وردپرسی، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هک شدن سایت علاوه بر مشکلاتی که برای سایت به وجود می آورد، می تواند مشکلاتی در حساب و اطلاعات شخصی شما به وجود بیاورد. ما در این مقاله قصد داریم درباره ی انواع  روش های امن کردن سایت وردپرس و روش های پیشگیری از هک سایت وردپرس صحبت کنیم پس با این مقاله از سئو سایت در اهواز همراه باشید.

رایج ترین آسیب پذیری های امنیت وردپرس چیست؟

مهم ترین آسیب پذیری های امنیتی عبارتند از:

1. برنامه نویسی متقابل

در این روش یک کد مخرب به سایت وارد می شود که باعث می شود سایت به انتقال دهنده ی بدافزار تبدیل شود.

2. دور زدن احراز هویت

در این روش دسترسی به همه ی اطلاعات سایت (بدون تأیید صحت) به هکر داده می شود.

3. جعل درخواست بین سایت ها

در این روش کاربر مجبور می شود تا عملیات ناخواسته ای را در برنامه ی وب انجام دهد.

4. تزریق کدهای SQL

در این روش کوئری های تخریب گر اجرا می شود و اطلاعات موجود در پایگاه داده دستکاری شده و بهم  می ریزد .

روش های افزایش امنیت سایت وردپرس

در این قسمت از مقاله روش های مختلفی را برای افزایش امنیت سایت و پیشگیری از هک سایت وردپرسی را بیان می کنیم که عبارتند از:

1. به روز رسانی کردن وردپرس

یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش امنیت سایت وردپرس، به روز رسانی کردن سایت می باشد. به طور کلی می توان گفت حدودا نصف سایت های وردپرس روی نسخه های قدیمی اجرا می شوند که این امر باعث می شود سایت ها آسیب پذیرتر باشند. 

برای این که مطمئن شوید سایت شما به روز رسانی شده است به قسمت مدیریت سایت خود بروید و به قسمت آپدیت پنل خود بروید.چنانچه در این قسمت به روز نبودن سایت شما مشخص شده باشد، توصیه می کنیم حتما سایت خود را به روز رسانی کنید تا از حملات در امان بمانید.

برای اینکه بروزرسانی کردن سایتتان را فراموش نکنید حتما قسمت بروزرسانی خودکار را فعال کنید تا سیستم به صورت خودکار این کار را انجام دهد.

2. برای وارد شدن به سایت از کلمات امن استفاده کنید

یکی از روش هایی که باعث می شود سایت وردپرس زود هک شود، وارد شدن به سایت با نام های کاربری مانند Admin و….است که حدس زدن آن بسیار راحت می باشد. بنابراین برای پیشگیری از هک شدن به شما توصیه می کنیم حتما رمز عبور و نام کاربری سخت برای خود انتخاب کنید که حدس زدن آن مشکل باشد.

برای انتخاب کلمه ی عبور سعی کنید از اعداد و ارقام و حروف کوچک و بزرگ و علائم نگارشی استفاده کنید و حتی الامکان رمز عبور شما از دوازده کاراکتر بیشتر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن