آنچه باید در مورد ساخت بک لینک در سال 2022 بدانید؟

ساخت بک لینک

یکی از مهمترین مسائلی که در سئو و بهینه سازی سایت در اهواز تأثیر زیادی دارد، ساخت بک لینک است. بهینه سازی سایت باعث می شود بازدید سایت شما بیشتر شود. با استفاده از بک لینک می توان از طریق کلمات کلیدی، نخستین نتیجه ها را از گوگل دریافت کرد. البته بهتر است بدانید که برای ایجاد کردن بک لینک باید مواردی را رعایت کنید تا بتوانید لینک های باکیفیت را ایجاد کنید.

یکی از عوامل دیگری که باید خیلی به آن توجه کنید این است که شما تنها با تولید محتوا نمی توانید کلمات کلیدی سایت را رتبه بندی کنید و حتما باید اقدام به ایجاد بک لینک کنید. در این مقاله می خواهیم درباره ی ساخت بک لینک صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

ساخت بک لینک برای سایت

بهتر است بدانید بزرگ ترین هدف از ایجاد کردن بک لینک این است که شما باید بتوانید با سرچ کردن کلمات کلیدی سایت به صفحه ی اول گوگل برسید. دومین موردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب با سایت خود را انتخاب کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی سایت، بهتر است به کلمات سرچ شده در گوگل توجه کنید. به شما توصیه می‌کنیم که در زمان انتخاب کلمات کلیدی، هیچ گاه از کلمات مشکل و سخت استفاده نکنید. سومین نکته ای که برای ساخت بک لینک باید آن را در نظر بگیرید این است که باید سعی کنید محتوای باکیفیت برای سایت خود تولید کنید، چرا که یکی از بزرگترین عامل در سئو سایت، داشتن محتوای باکیفیت است. توجه داشته باشید که اگر محتوای سایت شما باکیفیت نباشد، با ساخت بک لینک نمی توانید جزء اولین صفحات گوگل باشید.

تولید محتوای باکیفیت کار بسیار آسانی است به طوری که شما می توانید با سرچ کردن در مورد موضوعات مختلف در سایت های مختلف و یونیک کردن مطالب، محتوای باکیفیت تولید کنید. به طور کلی می توان گفت هر چه محتوای سایت شما کامل تر از رقبایتان باشد شما می توانید با ساخت بک لینک به صفحات اول گوگل برسید، پس بهتر است قبل از تولید محتوا کردن ابتدا سایت رقبای خود را بررسی کنید و مطالب آن را بخوانید سپس سعی کنید مطالب سایت شما از رقبا کامل تر باشد تا راحت تر به نتیجه برسید.

ایجاد بک لینک
روش های ساخت بک لینک

معرفی انواع بک لینک برای سئو سایت

بک لینک ها به چهار دسته تقسیم می شوند این چهار دسته عبارتند از:

  1. لینک داخلی : بک لینک های داخلی لینک هایی هستند که میان صفحات داخلی سایت ظاهر می شوند.
  2. لینک خارجی : لینک های خارجی، لینک هایی هستند که از وب سایت شما به وب سایت دیگری می روند (یا برعکس).
  3. لینک فالو
  4. لینک نو فالو

در مورد توضیح لینک فالو و نوفالو باید گفت که لینک ها اکثرا فالوو هستند یعنی زمانی که موتور های جستجوی گوگل از آن لینک بازدید می کنند و به بررسی آن می پردازند، اما وقتی لینک نوفالو می شود به ربات ها اعلام می کند که اعتبار صفحه ی سایت را به سایت هدف منتقل نکنید.

اهمیت ساخت بک لینک در سئو سایت

بک لینک گیری برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی می توان گفت لینک هایی که در سایت شما وجود دارد باعث می شود دیگران با استفاده از لینک و موتورهای جستجو به محتوای سایت شما برسند. موتورهای جستجو به راحتی می توانند بک لینک ها را پیدا کنند و اثراتی در سئو سایت به وجود بیاورند. یکی از اشتباهات بزرگی که ممکن است بعضی افراد در بک لینک گرفتن انجام دهند این است که بدون هیچ شناختی از ساخت بک لینک اقدام به ساخت می کنند که ممکن است نه تنها برای سایتشان مفید نباشد، بلکه ضرر هم داشته باشد.

آموزش روش های ساخت بک لینک رایگان

راه های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد که عبارتند از: کلاه سفید، کلاه سیاه، کلاه خاکستری.

روش کلاه سفید

در این روش افراد دیگر کاملا طبیعی به سایت شما لینک می دهند. این نوع بک لینک ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما کمتر اتفاق می افتد که این گونه به سایت شما لینک داده شود. البته که باید توجه داشته باشید برای بک لینک های کلاه سفید باید محتوای سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر محتوای سایت شما عالی باشد ممکن است از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده شود. اما اگر محتوای سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد هرگز کسی به سایت شما اعتماد نخواهد کرد و به سایت شما لینک نخواهد داد.

روش کلاه سیاه

در روش کلاه سیاه از روش های غیر قانونی بک لینک هایی را ایجاد می کنند که در این صورت ممکن است گوگل متوجه این موضوع بشود. چنانچه گوگل متوجه چنین موضوعی بشود، در خوش بینانه ترین حالت، شما موقعیت خود را به طور کلی از دست می دهید و در بدترین حالت ممکن است گوگل شما را جریمه کند و سایت شما را نسبت به کلمه ی کلیدی که برای آن اقدام به ساخت بک لینک کرده اید، حذف کند.

روش کلاه خاکستری

در روش کلاه خاکستری شما با استفاده از قوانین گوگل، بک لینک را ایجاد می کنید.

روش های ساخت بک لینک
ایجاد بک لینک

در ساخت بک لینک چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

برای بک لینک گیری مواردی را باید رعایت کنیم که این موارد عبارتند از:

  1. ) سعی کنید حتما در طراحی سایت در اهواز خود محتوای با کیفیت تولید کنید. همان طور که در بالاتر گفته شد محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث بهینه سازی سایت می شود. توجه داشته باشید که در بعضی مقالاتی که در سایت خود می نویسید ، به مقالات دیگر سایت خود لینک بدهید تا مخاطب تمایل پیدا کند مطالب دیگر را نیز مرور کند.
  2. ) تنها با استفاده از یک روش به سایت خود لینک ندهید. یکی از اشتباهاتی که ممکن است بعضی از افراد در ساخت بک لینک انجام دهند این است که فقط به یک روش به سایت خود لینک می دهند. زمانی که این کار را انجام می دهید، این امکان را به گوگل می دهید که شما برای سایت خود بک لینک ایجاد کرده اید. شما می توانید برای رعایت کردن این مورد از سایت های دیگر که امکان لینک به سایت شما را می دهند ، استفاده کنید و یا می توانید در انجمن ها عضو شوید و از این طریق به سایت خود لینک یدهید.
  3. ) تنها با استفاده از کلمات کلیدی به سایت خود لینک ندهید و سعی کنید از انکرتکست های مختلف برای ایجاد بک لینک استفاده کنید تا لینک های شما برای گوگل طبیعی تر به نظر برسد.
  4. ) فقط با استفاده از سایت های پربازدید به سایت خود لینک ندهید. اگر برای لینک دادن به سایت خود هم از سایت های پر بازدید و هم از سایت های کم بازدید استفاده کنید، لینک های شما طبیعی تر به نظر می رسند.
  5. ) سعی نکنید تنها در زمان خاصی به سایت خود لینک بدهید. به عنوان مثال یک لینک را در صبح ایجاد کنید و لینک دیگر را در شب ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن