آموزش مبتدی طراحی سایت

یادگیری طراحی سایت مبتدی
هر زمان که خواستید خود را یک طراح در هر گرایشی معرفی کنید و به طور کلی، همه شما را به عنوان یک طراح سایت متخصص بشناسند و در این زمینه پیشرفت کنید باید این را در نظر بگیرید که در وهله اول علاقه و پشتکار نیازمند هر کسب و کاری می باشد. برای آنهایی که از ابتدا شروع می کنند به یادگیری طراحی سایت همیشه اول آن سخت می باشد، اما با تلاش و آموزش دیدن های گوناگون، پیشرفت و اعتماد به نفس خودتان را روز به روز بیشتر می کنید. در این مقاله سعی شده که چند نکته از بهترین روش یادگیری طراحی سایت را بخوانید.

تجربه کاربری را فراموش نکنید

هنگام ایجاد و آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی، تجربه کاربری باید در کل فرآیند ساخت در نظر گرفته شود. این امر به ویژه در مورد طراحی آن صادق است، زیرا یک وب سایت با طراحی ضعیف می تواند کاربران شما را سردرگم، ناامید و مهم تر اینکه بعید به نظر میرسد که وب سایت شما را دوباره ببینند. حتی اگر خود را فردی تصور کنید که زیبایی شناسی خوبی دارد و این موضوع را هم برای طراحی وب سایت اهواز در نظر نگیرید، همچنان می توانید یک وب سایت زیبا و کاربرپسند بسازید که از نظر بصری با سایر طراحان متمایز باشد. در اینجا بهترین نکات طراحی وب برای همه سطوح طراحان مبتدی برای ایجاد یک سایت بی نظیر آورده شده است.
طراحی سایت مبتدی
آموزش طراحی سایت

در طراحی سایت بیش از سه نوع فونت استفاده نکنید

هرچه فونت های بیشتری را در یک وب سایت قرار دهید، نامرتب تر به نظر می رسد. سعی کنید یک فونت جداگانه برای هدرها، محتوای کل سایت و یک عنصر دیگر (اعم از لوگو یا دکمه ها و…) داشته باشید. اگر ساختار برند یا کسب و کار شما به یک فونت پایبند باشد، کاملاً خوب است! فقط مطمئن شوید که فونت خوانا و اندازه خوبی داشته باشد. (فونت 14 یا 16 میتواند بهترین اندازه برای محتوای شما باشد).

انتخاب بهترین رنگ ها در طراحی سایت

وب سایت شما باید از بالا تا پایین یک رنگ منسجم و در عین حال زیبا داشته باشد. درست مانند فونت ها، تعداد زیادی رنگ مختلف را شامل نشود. یک طرح رنگ ثابت را انتخاب کنید و سعی کنید همه دکمه‌های اصلی برای انجام یک عملیات (CTA) را یک رنگ نگه دارید (این رنگ را در صفحه ظاهر کنید)، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند هر CTA را تشخیص دهند. بهترین روش یادگیری طراحی سایت اگر لوگوی شما رنگ اصلی دارد، دو یا سه رنگ مکمل را از سایت های آنلاین انتخاب کنید. این ابزارها بهترین رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما کمک کنند بهترین رنگ های ممکن را برای وب سایت خود پیدا کنید.

همیشه فضای سفید، دوست شماست

آیا در خانه خود اتاقی با رنگ های خنثی دارید؟ حدس ما این است که شما احتمالاً از رنگ های روشن دوری میکنید. داشتن یک کاغذ دیواری با چاپ دیوانه وار در سراسر خانه بسیار گیج کننده خواهد بود. حالا این موضوع را تصور کنید: اگر خانه شما پر از دیوارهای پر زرق و برق و شلوغ بود، هیچ کس هرگز متوجه ویژگی ها یا وسایل خانه شما نمی شد! این اصل برای وب سایت ها نیز اعمال می شود. سعی نکنید هر جز از صفحات خود را با هر رنگی پر کنید. فضای سفید را همیشه در نظر بگیرید و با گذاشتن فضای خالی در طراحی وب سایت خود، توجه بازدیدکنندگان خود را به مناطقی جلب می کنید که می خواهید روی آنها تمرکز کنند. به علاوه، به سایت شما کمک می‌کند تمیزتر و بی‌نظم‌تر به نظر برسد.

با یک سیستم گرید آشنا شوید

طراحی وب سایت تمیز به این معنی است که هر بلوک متن، دکمه و بخش کاملاً تراز شده است. اینجاست که یک سیستم شبکه ای وارد عمل می شود. این نه تنها طراحی و سئو سایت در اهواز شما را آسان‌تر می‌کند، بلکه برای کاربران بهتر است که در میان آنها حرکت کنند. این ممکن است یک نکته “بی اهمیت” باشد، اما تفاوت زیادی برای طراحی وب سایت شما ایجاد می کند. این با نکته بعدی که میگوییم مطابقت دارد، بنابراین به ادامه مقاله توجه کنید.

طراحی برای موبایل یا همان ریسپانسو

طراحی وب سایت برای موبایل (ریسپانسیو) یک مسئله مهم هم برای طراحان است و هم خود گوگل! یادگیری یک سیستم گرید بسیار مهم است زیرا شما نمی توانید بدون آن یک وب سایت واکنش گرا طراحی کنید.
آموزش مبتدی طراحی وب سایت
آموزش طراحی وب سایت

سلسله مراتب محتوا را پیاده سازی کنید

اغلب، یک صفحه پر از متحوا باعث می شود کاربران روی دکمه برگشت مرورگر خود کلیک کنند. برای پست‌های وبلاگ یا هر صفحه‌ای که فهرستی دارد (به عنوان مثال: صفحه محصولات یا خدمات شما)، از سلسله‌ مراتب فرعی با متن کوتاه برای دنبال کردن استفاده کنید (این به نوعی مانند همین مقاله است). این کار متن را تجزیه می کند، که خواندن و اسکن آن را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند.

ناوبری ساده تر، بهتر است

گشت و گذار را در سایت خود برای بازدیدکنندگان سخت نکنید. ناوبری خود را در هر صفحه ساده و قابل مشاهده نگه دارید. لوگوی خود را بخشی از مسیریابی خود قرار دهید و آن را به صفحه اصلی لینک کنید. تا زمانی که ناوبری شما تا حد امکان ساده شده باشد، به “طراحی وب سایت طلایی” رسیده اید.

برای ارتقای طراحی سایت خود به سطح بعدی آماده هستید؟

بهترین روش یادگیری طراحی سایت می تواند به همان اندازه که شما آن را می سازید سرگرم کننده باشد! اولین قدم خوب برای برنامه ریزی وب سایت این است که وب سایت خود را از دید مخاطبان خود طراحی کنید. به این فکر کنید که آنها می خواهند وب سایت شما را چگونه درک کنند و چه عناصری را می خواهند ببینند. اگر بتوانید و سعی کنید وب سایت خود را با استفاده از نکات بالا همراه با تجربه کاربری زیباپسند طراحی کنید، وب سایت شما به طور طبیعی به یک وب سایت با طراحی خوب تبدیل می شود. برای آموزش طراحی سایت صفر تا صد به سایت ما سری بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن