3 دلیل برای اهمیت بالا بودن سرعت سایت چیست؟

افزایش سرعت وب سایت

وب سایت شما محلی است برای ارائه خدمات برای جستجوگران خدمات و محصولات مورد نیاز مشتریانتان بنابراین سرعت وب سایت کمک می کند تا اولین برداشت را برای بازدید کننده از وب سایتتان در جهت پیشبرد تجارتتان ایجاد کند. توسعه‌دهندگان و پشتیبان سایت سخت تلاش می‌کنند تا با افزودن ویژگی‌ها، محتوا و قابلیت‌های متعدد، یک وب سایت را از نظر زیبایی شناختی جذاب و کاربردی بسازند. با این حال، اگر این ویژگی ها یا محتوا به اندازه کافی بهینه نشده باشد، ممکن است بر سرعت وب سایت تأثیر منفی بگذارد.

سرعت بارگذاری وب سایت برای هر کسی که از سایت بازدید می کند بسیار مفید است. طبق تحقیقات، 47 درصد از مردم بیشتر از دو ثانیه منتظر نمی مانند تا یک صفحه وب بارگذاری شود.

سرعت بخشی جدایی ناپذیر از تجربه کاربر است، به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک، زیرا می تواند میلیون ها دلار به ازای هر ثانیه تاخیر برای آنها هزینه داشته باشد. این مقاله از سئو سایت در اهواز سه دلیل مهم بودن سرعت وب سایت و اینکه چرا بهینه سازی سرعت وب سایت ضروری است را شرح می دهد.

سه دلیل اساسی و مهمی که بهینه بودن سرعت سایت می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد شامل موارد زیر می باشد که در ادامه هر یک از آنها را بیشتر شرح خواهیم داد:

  1. سرعت بالا تجربه کاربری چشمگیر را تضمین می کند
  2. سرعت بر روی رتبه سئوی یک وب سایت تاثیر می گذارد
  3. سرعت سایت بر از دست دادن سرمایه تأثیر می گذارد

سرعت بالا تجربه کاربری چشمگیر را تضمین می کند

همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگامی که یک مشتری یا یک بازدیدکننده برای اولین بار وب سایت را باز می کند، انتظار دارند که به سرعت (در عرض 3 ثانیه) محتوای صفحه سایت بارگذاری شود. به خاطر داشته باشید که برداشت اولیه برای کسب و کارها از طریق وب سایت بسیار حیاتی است. سرعت نقش تعیین کننده ای در درک مخاطبان از یک برند در بستر گوگل دارد.

این تمایل انسان است که یک وب سایت سریعتر را قابل اعتمادتر و حرفه ای تر در نظر بگیرد. برعکس، یک وب سایت با سرعت کم بیشتر باعث می شود تا برای کاربران آزاردهنده باشد. اکثر کاربران فوراً در صورتی که لود صفحه طولانی باشد ترجیح می‌دهند از سایر وب‌سایت‌های سریع‌تر بازدید کنند تا نیازهای خود را برآورده کنند. برگرداندن این تصور منفی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

تحقیقات انجام شده Kissmetrics در این زمینه نشان می‌دهد که برای 40 درصد از مردم اگر یک سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، به طور کامل آن را رها می‌کنند. بنابراین، برای ارائه یک تجربه کاربری چشمگیر برای بازدیدکنندگانی که اولین بار تجربه ورود به سایت شما را خواهند داشت باید هر بار که وبسایت باز می شود سریع بارگذاری شود و دارای سرعت سایت بالایی باشد.

توجه: برای بررسی سرعت بارگیری وب سایت در مرورگرها و دستگاه های واقعی، می توانید از ابزار تست سرعت وب سایت توسط BrowserStack استفاده کنید. هر تست سرعت بر روی یک ترکیب منحصر به فرد دستگاه و مرورگر واقعی انجام می شود (به عنوان مثال، Safari در iPhone X). این به تیم های پشتیبانی سایت کمک می کند تا نتایج دقیق از روند باز شدن محتوای سایت را دریافت کنند.

بالابردن سرعت سایت
بالابردن سرعت سایت

سرعت بر رتبه سئوی یک وب سایت تاثیر می گذارد

گوگل به وضوح اعلام کرده است که آنها با وسواس زیادی سرعت لود برای هر صفحه محصول در وب سایت را بررسی می کند. مت کاتز (رئیس سابق اسپم وب گوگل) رسما اعتراف کرده است که گوگل سرعت بارگذاری سریع را به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت در نظر می گیرد.

با این حال، گوگل همچنین تصریح کرده است که صاحبان وب سایت نباید با کیفیت یا ارتباط محتوا برای سریعتر کردن صفحات وب سازش کنند.

توجه: برای کاربرانی که به دنبال افزایش سرعت وب سایت خود هستند، به شدت توصیه می شود که به مقالات مرتبط در مورد نحوه افزایش سرعت وب سایت مراجعه کنند.

بنابراین، برای اینکه وب سایت ها در گوگل رتبه خوبی داشته باشند، تیم های پشتیبانی سایت باید اطمینان حاصل کنند که صفحات وب به اندازه کافی برای بارگذاری سریع تر بهینه شده اند. همچنین کسب رتبه های بالاتر در گوگل منجر به رشد ترافیک ارگانیک می شود که برای مشاغل بسیار مهم است.

سرعت سایت بر از دست دادن سرمایه تأثیر می گذارد

به خاطر داشته باشید که گوگل وب سایت هایی را با سرعت بارگذاری پایین صفحه جریمه می کند. مهمتر از آن، مشتریان یا بازدیدکنندگان دیگر به چنین سایت‌هایی باز نمی‌گردند یا زمانی که نمایش صفحات بیش از حد طول می‌کشد، دیگر به آن سایت باز نمی‌گردند. این منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه و کاهش درآمد می شود.

حساسیت سرعت سایت به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک صادق است، تاخیر یک ثانیه ای منجر به کاهش 7٪ در تبدیل می شود. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک روزانه 50000 دلار درآمد داشته باشد، تاخیر یک ثانیه ای به طور بالقوه می تواند منجر به از دست رفتن درآمد حدود 1.28 میلیون دلار در هر سال شود.

برای موفقیت کسب و کارها در وب، داشتن یک وب سایت سریع غیرقابل مذاکره است. یک وب سایت با بارگذاری سریع نه تنها تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد، بلکه به ایجاد یک تأثیر مثبت پایدار در بین مشتریان کمک می کند. از این رو، بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه سایت برای هر توسعه دهنده و پشتیبان وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. این باید از همان ابتدای چرخه های توسعه سرعت وب سایت در لیست اولویت های صاحبین کسب و کارها باشد.

واقعیت این است که مصرف کنندگان امروز خواستار رضایت فوری هستند. مردم دیگر مجبور نیستند منتظر چیزی بمانند و نمی خواهند منتظر بارگذاری وب سایت شما باشند. اگر به اندازه کافی سریع نباشد، آنها یکی را پیدا می کنند که با سرعت بالاتری احتیاج آنان را فراهم کند.

ارتباط سرعت سایت و سئو

سرعت سایت یکی از معدود عواملی است که گوگل به صورت عمومی اعلام کرده است که مستقیماً بر رتبه بندی جستجو یا سئو تأثیر می گذارد. هدف اصلی موتورهای جستجو این است که هر کاری که ممکن است انجام دهند تا مطمئن شوند که آنچه را که به دنبال آن هستند به کاربران می دهند. وب سایت های کند در آن لیست نیستند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت سرعت سایت برای سئو این است که وب سایت های کند از بودجه خزیدن بیشتری استفاده می کنند. بودجه خزیدن به معنای مدت زمانی که یک موتور جستجو برای دیدن وب‌سایت شما و تصمیم‌گیری برای رتبه‌بندی آن صرف می‌کند را اندازه گیری می کند. یک وب سایت کندتر از این بودجه بیشتر استفاده می کند، به این معنی که موتورهای جستجو کمتر به وب سایت شما نگاه می کنند چرا که زمان زیادی باید صرف بازدید محتوای سایت شما کنند و این برای موتورهای جست و جو بصرفه نیست.

بهبود سرعت سایت
بهبود سرعت سایت

سرعت وب سایت، موبایل در مقابل دسکتاپ

به گفته گوگل، این روزها اکثر جستجوها از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این روند قرار است به نفع موبایل ها نیز ادامه یابد. در پاسخ، گوگل اکنون «نمایه‌گذاری اول موبایل» را پیاده‌سازی کرده است. اما چیزی که واقعاً به ما می‌گوید این است که Google اکنون تمرکز بیشتری بر نحوه و سرعت ظاهر شدن وب‌سایت شما برای کاربران تلفن همراه دارد.

این در مورد سرعت بسیار مهم است، زیرا کاربران تلفن همراه حتی کمتر منتظر هستند تا سایت شما محتوای مورد نظر را به آنان نمایش دهد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، میانگین نرخ پرش برای کاربران موبایل حدود 10 درصد بیشتر از تبلت ها و حدود 15 درصد بیشتر از کاربران دسکتاپ است. به زبان ساده، اکثر مردم گوگل را در موبایل جستجو می کنند و کاربران موبایل بیش از هرکسی از انتظار متنفرند.

سرعت وب سایت علاوه بر تأثیر بر رتبه بندی جستجوی شما، مستقیماً با نرخ سود وب سایت شما نیز مرتبط است. سود وب سایت زمانی است که کاربر هدفی را در وب سایت شما دنبال می کند. این می تواند فروش محصول، درخواست فروش، دانلود یک فایل یا هر هدفی از وب سایت شما باشد. نمودار بالا این مورد را به وضوح نشان می دهد.

از این رو با توجه به توضیحات عنوان شده، بهبود سرعت سایت بمنظور افزایش بازدیدهای موثر و رتبه بندی گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد و این دو عامل باعث بهره وری سرمایه ی کاری شما خواهد بود. بمنظور دریافت مشاوره و یا جهت پشتیبانی از سایت می توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن